Saturday 7 April 2012

Sehelai tudung labuh




Aku berpuisi.. 
untuk meluahkan segalanya..
Sehelai tudung labuh..
Menjadi pilihanku sebagai hijab..

Suatu ketika dahulu,
aku hanya seorang insan biasa..
gadis yang hanya berpesonaliti biasa..
Namun,Hidayah-Nya hadir dalam suatu suratan-Nya..
dimana tudung labuh mendapat tempat dihati ini..
Membuatkan aku jatuh cinta pada hijab sempurna..

Tudung labuh sangat bermakna untukku..
menjadi penghormatan pada diriku sebagai seorang wanita..
aku berubah bukan kerana ingin mendapat gelaran ustazah..
Namun,tanda cinta pada Illahi yang memberi perintah
 untuk kaum hawa menjaga aurat dengan sebaiknya..
kerana itulah yang terindah dan berharga..

Kadang kala,aku kecewa dengan sikap segelintir masyarakat
yang hanya pandai menyindir tanpa mendidik diri terlebih dahulu..
sangat susah untuk mendidik hati supaya lebih sabar..
Namun,aku kuatkan semangat untuk tidak berputus asa..
 beristiqamah dalam menjaga aurat..

Ya Allah.. janganlah kau bolak-balikkan hati ini,
setelah Engkau memberiku Hidayah-Mu..
Tetapkanlah hati ini dalam meneruskan perjuangan rasul-Mu..
dan bermujadah nafsu..
begitu juga,tidak lupa doa buat kaumku yang makin jahiliah cintanya pada-Mu..
amin.. amin.. amin..

No comments:

Post a Comment